Výcvik obchodních pilotů CPL(A) Výcvik obchodního pilota jak již název napovídá,  umožňuje pilotům létat v obchodní letecké dopravě a je to obvykle  první licence pro usednutí na místo druhého pilota ve velkém  dopravním letadle. Provádíme modulový praktický výcvik pilota  CPL, to znamená, že uchazeč o tento výcvik musí mít již licenci  pilota PPL  Výcvik obchodních pilotů provádíme na  všech typech  letounů, ale nejčastěji v kombinaci na letounech Cessna  C152/172 a Cessna C177RG nebo v případě MEP na L-200.  Prvních deset hodin výcviku je možné létat i na letounech Zlín Z-  43, Z-142 nebo Cessna C-152, Cessna C-172. V další části, již  musí být použit komplexní letoun, pro přepravu alespoň čtyř osob  se stavitelnou vrtulí a zasouvacím podvozkem.   Obrázky a základní data letadel najdete v záložce “Flotila  letadel”. Výcvik pilota CPL(A) je možné zahájit po absolvování  části teoretické výuky, kterou provádí schválená organizace pro  výcvik teorie a po úspěšné lékařské prohlídce po které získáte  zdravotní způsobilost I. třídy. Stručný přehled praktického výcviku  přináší následující tabulka. Výcvik je rozšířením znalostí a  dovedností pilota PPL, takže v něm budete létat dosud  neprocvičované úlohy, jako např. vzlety a přistání z/na krátké  RWA, přes překážky, lety na řízená letiště se zaměřením na  postupy a komunikaci. Důraz v tomto druhu výcviku je na přesnost  prováděných postupů a řešení mimořádných situací, které mohou  během letu nastat. Naši zkušení instruktoři s mnohaletou praxí a  zkušenostmi získanými běhěm tisíců odlétaných a hodin Vás  takové situace naučí bezpečně zvládat.   Část výcviku týkající se přítrojového létání můžete odlétat  na simulátoru velkého dopravního letadla, smluvně a za velmi  cenových výhodných pro naše piloty používáme typy ATR-42 ve  výcvikovém střesisku ČSA (CATC) nebo ULT-28 (Letov Air).  Během výcviku se naučíte létat i na mezinárodní řízené letiště,  jako např. Karlovy Vary, Brno, Ostrava i Praha - Ruzyně.   Protože získání licence CPL je obvykle poslední krok  zájemců o výcvik profesionálního pilota, jeho držitelé vstupují do  kurzu již s licencí MEP a IR (létání podle přístrojů) a tím získávají  úlevu z osnovy na přístrojové létání. Po zkoušce CPL se tak již  mohou ucházet o zaměstnání v letecké společnosti u nás i ve  světě.  
Základní informace pro zahájení výcviku obchodního pilota - CPL: OBECNÉ POŽADAVKY  Cílem modulového kursu CPL(A) je vycvičit držitele PPL(A) na úroveň  odborné  způsobilosti nezbytnou pro vydání CPL(A).  Minimální věk   Žadatel o průkaz CPL musí dosáhnout věku alespoň 18 let.   Práva a podmínky   a) Práva. Držitel průkazu CPL má v rámci odpovídající kategorie letadel  práva: 1) k výkonu všech práv držitele průkazu LAPL a PPL;   2) k výkonu funkce velitele letadla nebo druhého pilota ve všech letadlech v  jiné než obchodní letecké dopravě;   3) k výkonu funkce velitele letadla v obchodní letecké dopravě ve všech  jednopilotních letadlech s výhradou omezení uvedených v FCL.060   4) k výkonu funkce druhého pilota v obchodní letecké dopravě s výhradou  omezení uvedených v FCL.060.   Žák musí být držitelem průkazu způsobilosti PPL(A)  Musí mít nalétáno 150 hodin jako pilot a být držitelem třídní kvalifikace MEP  jestliže má být ke zkoušce dovednosti použit vícemotorový letoun  Musí  mít platné zdravotní osvědčení 1. třídy  Musí mít  potvrzení o absolvování teoretické výuky ve schváleném zařízení  pro výuku teorie v rozsahu alespoň 50% celkové doby podle požadavků Part  FCL, nebo mít potvrzení o zkoušce pro stejnou nebo vyšší kvalifikaci (CPL,  ATPL). 
Ceny výcviku CPL(A) podle typu letadla v kombinaci se simulátorem :
Kompletní osnova výcviku obchodního pilota letounů - CPL(A) bez možných úlev, včetně výcviku létání v noci.
Letoun Cessna 172 při vzletu na letišti v Salzburgu
Cessna C-172 při výcviku CPL na letišti Karlovy Vary
CPL(A) výcvik pilotní
(c) Q-COMP 2014-2016
Úvod Výcvik pilotů Letecké zážitky Letecký servis Ostatní služby Flotila letadel Kontakty a personál Odkazy Multimédia NEW! EDITION CZ/ATO-002
Approved Training Organisation
Schválená organizace leteckého výcviku EU / EASA / CAA CZ

Please Install The Flash Player

Letecký simulátor Airbus A320
Palubní deska letounu C182
Letoun L-200A používaný ve výcviku jako komplexní letoun
Přistání při nočním výcviku na letišti Brno
Kalkulace letového výcviku CPL1 obchodní pilot hod.FI typ C-152 + L-40 základ bez night varianta 1. 400 Kč cena typu 2 880 Kč 2 990 Kč Kurzovné + teorie 20 4 000 Kč pouze v ATO-002, ne u ŘLP počet hodin na C152 10   28 800 Kč pilot musí mít odlétanou NOC počet hodin FNPT II. 10 23 000 Kč včetně letového instruktora FNPT II. instruktor na palubě 25 10 000 Kč pouze na letounu C152+L40 typ L40 ve výcviku 5 14 950 Kč letoun splňující podmínky Part FCL CELKEM hodin / Kč 25 bez DPH 80 750 Kč bez přistávacích a přibližovacích poplatků a FS/PAP Kalkulace letového výcviku CPL2 obchodní pilot hod.FI typ C-152 + L-200 úleva 10h IFR varianta 2. 400 Kč cena typu 2 880 Kč 6 900 Kč Kurzovné + teorie 15 3 000 Kč pouze v ATO-002, ne u ŘLP počet hodin na C152 10   28 800 Kč má - li pilot IFR a MEP L-200 počet hodin FNPT II. 0 0 Kč   instruktor na palubě 15 6 000 Kč na C152+L200 typ L200 ve výcviku 5 34 500 Kč letoun splňující podmínky Part FCL CELKEM hodin / Kč 15 bez DPH 72 300 Kč bez přistávacích a přibližovacích poplatků a FS/PAP Kalkulace letového výcviku CPL3 obchodní pilot hod.FI typ C-152 + L-40 úleva 10h IFR varianta 3. 400 Kč cena typu 2 880 Kč 2 990 Kč Kurzovné + teorie 15 3 000 Kč pouze v ATO-002, ne u ŘLP počet hodin na C152 10   28 800 Kč má - li pilot IFR na SEP počet hodin FNPT II. 0 0 Kč a typový výcvik na L-40 instruktor na palubě 15 6 000 Kč na C152 + L40 typ L40 ve výcviku 5 14 950 Kč letoun splňující podmínky Part FCL CELKEM hodin / Kč 15 bez DPH 52 750 Kč bez přistávacích a přibližovacích poplatků a FS/PAP
Pravé místo v cockpitu může být Vaše!