Výcvik obchodních pilotů CPL(A) Výcvik obchodního pilota jak již název napovídá, umožňuje pilotům létat v obchodní letecké dopravě a je to obvykle první licence pro usednutí na místo druhého pilota ve velkém dopravním letadle. Provádíme modulový praktický výcvik pilota CPL, to znamená, že uchazeč o tento výcvik musí mít již licenci pilota PPL Výcvik obchodních pilotů provádíme na všech typech letounů, ale nejčastěji v kombinaci na letounech Cessna C152/172 a Cessna C177RG nebo v případě MEP na L-200. Prvních deset hodin výcviku je možné létat i na letounech Zlín Z- 43, Z-142 nebo Cessna C-152, Cessna C-172. V další části, již musí být použit komplexní letoun, pro přepravu alespoň čtyř osob se stavitelnou vrtulí a zasouvacím podvozkem. Obrázky a základní data letadel najdete v záložce “Flotila letadel”. Výcvik pilota CPL(A) je možné zahájit po absolvování části teoretické výuky, kterou provádí schválená organizace pro výcvik teorie a po úspěšné lékařské prohlídce po které získáte zdravotní způsobilost I. třídy. Stručný přehled praktického výcviku přináší následující tabulka. Výcvik je rozšířením znalostí a dovedností pilota PPL, takže v něm budete létat dosud neprocvičované úlohy, jako např. vzlety a přistání z/na krátké RWA, přes překážky, lety na řízená letiště se zaměřením na postupy a komunikaci. Důraz v tomto druhu výcviku je na přesnost prováděných postupů a řešení mimořádných situací, které mohou během letu nastat. Naši zkušení instruktoři s mnohaletou praxí a zkušenostmi získanými běhěm tisíců odlétaných a hodin Vás takové situace naučí bezpečně zvládat. Část výcviku týkající se přítrojového létání můžete odlétat na simulátoru velkého dopravního letadla, smluvně a za velmi cenových výhodných pro naše piloty používáme typy ATR-42 ve výcvikovém střesisku ČSA (CATC) nebo ULT-28 (Letov Air). Během výcviku se naučíte létat i na mezinárodní řízené letiště, jako např. Karlovy Vary, Brno, Ostrava i Praha - Ruzyně. Protože získání licence CPL je obvykle poslední krok zájemců o výcvik profesionálního pilota, jeho držitelé vstupují do kurzu již s licencí MEP a IR (létání podle přístrojů) a tím získávají úlevu z osnovy na přístrojové létání. Po zkoušce CPL se tak již mohou ucházet o zaměstnání v letecké společnosti u nás i ve světě.
Základní informace pro zahájení výcviku obchodního pilota - CPL: OBECNÉ POŽADAVKY Cílem modulového kursu CPL(A) je vycvičit držitele PPL(A) na úroveň odborné způsobilosti nezbytnou pro vydání CPL(A). Minimální věk Žadatel o průkaz CPL musí dosáhnout věku alespoň 18 let. Práva a podmínky a) Práva. Držitel průkazu CPL má v rámci odpovídající kategorie letadel práva: 1) k výkonu všech práv držitele průkazu LAPL a PPL; 2) k výkonu funkce velitele letadla nebo druhého pilota ve všech letadlech v jiné než obchodní letecké dopravě; 3) k výkonu funkce velitele letadla v obchodní letecké dopravě ve všech jednopilotních letadlech s výhradou omezení uvedených v FCL.060 4) k výkonu funkce druhého pilota v obchodní letecké dopravě s výhradou omezení uvedených v FCL.060. Žák musí být držitelem průkazu způsobilosti PPL(A) Musí mít nalétáno 150 hodin jako pilot a být držitelem třídní kvalifikace MEP jestliže má být ke zkoušce dovednosti použit vícemotorový letoun Musí mít platné zdravotní osvědčení 1. třídy Musí mít potvrzení o absolvování teoretické výuky ve schváleném zařízení pro výuku teorie v rozsahu alespoň 50% celkové doby podle požadavků Part FCL, nebo mít potvrzení o zkoušce pro stejnou nebo vyšší kvalifikaci (CPL, ATPL).
Ceny výcviku CPL(A) podle typu letadla v kombinaci se simulátorem :
Kompletní osnova výcviku obchodního pilota letounů - CPL(A) bez možných úlev, včetně výcviku létání v noci.
Letoun Cessna 172 při vzletu na letišti v Salzburgu
Cessna C-172 při výcviku CPL na letišti Karlovy Vary
CPL(A) výcvik pilotní
(c) Q-COMP 2014-2020
NEW! EDITION
CZ/ATO-002
Approved Training Organisation
Schválená organizace leteckého výcviku EU / EASA / CAA CZ
Letecký simulátor Airbus A320
Palubní deska letounu C182
Letouny L-200A používané ve výcviku jako komplexní letoun
Přistání při nočním výcviku na letišti Brno
Pravé místo v cockpitu může být Vaše!
hod.FI FS/PAP C-152 + C177RG 500 Kč 481 Kč 2 880 Kč 3 920 Kč Kurzovné, poz.přípravy 20 4 000 Kč pouze pro praktický výcvik - teorie zvlášť počet hodin na C152 15   43 200 Kč pilot musí mít odlétanou NOC počet hodin FNPT II. 5 11 500 Kč včetně letového instruktora FNPT II.  instruktor na palubě 20 10 000 Kč pouze na letounu C152+C177RG typ C177RG ve výcviku 5 19 600 Kč letoun splňující podmínky Part-FCL palivové příplatky 25 cca 12 015 Kč orientačně - záleží na aktuální ceně paliva přistávací poplatky 45 cca 2 250 Kč přistávací poplatky podle cen na LKBE CELKEM hodin / Kč 20 bez DPH 88 300 Kč základní cena bez poplatků - pro porovnání s jinými ATO CELKEM hodin / Kč 20 bez DPH 102 565 Kč celková cena na základní počet hodin daných osnovou hod.FI FS/PAP C-152 + L-200A 500 Kč 560 Kč 2 880 Kč 6 900 Kč Kurzovné, poz.přípravy 15 3 000 Kč pouze pro praktický výcvik - teorie zvlášť počet hodin na C152 10   28 800 Kč pilot musí mít IR(A) a MEP L200 FI(A) / MEP L200 5 3 000 Kč instruktor na letounu L200 FI(A) / SEP C152 10 5 000 Kč pouze na letounu C152 typ L200A ve výcviku 5 34 500 Kč letoun splňující podmínky Part-FCL palivové příplatky 15 cca 8 400 Kč orientačně - záleží na aktuální ceně paliva přistávací poplatky 40 cca 2 000 Kč přistávací poplatky podle cen na LKBE CELKEM hodin / Kč 15 bez DPH 74 300 Kč základní cena bez poplatků - pro porovnání s jinými ATO CELKEM hodin / Kč 15 bez DPH 84 700 Kč celková cena na základní počet hodin daných osnovou Obchodní pilot letounů - CPL(A)   (v.2) Obchodní pilot letounů - CPL(A)   (v.1)